wtorek, 7 lipca 2009

Bliskość Guru

We wtorek, 7 lipca była Guru Purnima, czyli święto wszystkich Guru, wszystkich nauczycieli. W dniu swojego święta Swami Vishwananda poprowadził Satsang. Podczas Satsangu ktoś zapytał Swamiego czy to prawda, że przebywanie w pobliżu Guru jest takie ważne. Tak, to prawda odpowiedział Swami, to jest bardzo ważne. Światło, które my, uczniowie, nosimy w sobie jest jak przymglona, przygaszona lampka, podczas kiedy światło Guru świeci jak najjaśniejsza lampa. Co się stanie kiedy umieścimy obok siebie małą przyćmioną lampkę i dużą jasną lampkę? Czy zauważymy, że ta mała lampka w ogóle świeci? Tak jest też z uczniami. Kiedy przebywamy w pobliżu Guru jesteśmy w kręgu jego światła, przez co nasze własne światło zaczyna jaśniej świecić, ponieważ jest wzmocnione przez światło Guru.
Bardzo mi zapadło w sercu to co powiedział Swami Vishwananda i natychmiast przypomniało mi się jak świeci moje światło kiedy jestem blisko niego, a jak zaczyna przygasać kiedy jestem daleko przez dłuższy czas. Dlatego Swami Vishwananda nas tak do Siebie przyciąga, jak jakaś magiczna siła. Kiedy jesteśmy z nim nie możemy się rozstać, a ledwo wyjedziemy już planujemy jak najszybszy kolejny przyjazd, bo wewnątrz naszych serc czujemy, jak ważne jest przebywanie w pobliżu Guru.

1 komentarz:

  1. My Sweet Lord, Georgea Harrisona, nic dodać nic ująć :)
    Hare Krishna!!!

    OdpowiedzUsuń