niedziela, 15 listopada 2009

"Czy wierzysz w śmierć?" - satsang ze Sri Swamim Vishwanandą


Sri Swami Vishwananda:

"Odpowiadam na drugie pytanie - czy wierzę w śmierć: Nie, nie wierzę! Ilu z Was wierzy w śmierć? Proszę o szczerość. Podnieście rękę. Ilu z Was wierzy w śmierć, nikt? Oh, przynajmniej jedna osoba jest szczera. Bardzo dobrze. Czy jesteście pewni, że nie wierzycie w śmierć? Zaznaczyłem , bądźcie szczerzy? Bądźcie szczerzy w stosunku do samych siebie, chociaż trochę. Odpowiedzcie mi proszę. (Osoba 1. Guruji, to zależy na co patrzymy. Jeżeli patrzymy z punktu widzenia ciała, to zachodzi pewna zmiana - możemy nazwać ją śmiercią. Jeżeli spojrzymy na duszę, to jest już inaczej). (Osoba 2. Podobna odpowiedź. Powiedziałabym, że tak, wierzę w śmierć, ale jestem przeświadczona, że śmierć wszystko zmienia. A to co trwa przechodzi transformację i to jest też Bogiem". Tak, dobrze. Ja powiedziałem, że nie wierzę - ponieważ wiem, że śmierć nie istnieje. Jest to jedna z iluzji, jak wiele innych iluzji stworzonych przez Boga. Dlatego mówię "Nie wierzę w śmierć". Wiem, że jestem wieczny i nieśmiertelny. Oczywiście, nie mam na myśli ciała. Ciało ma swój limit."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz