poniedziałek, 31 sierpnia 2009

Sierpniowy Darszan w Springen


1 sierpnia odbył się Darszan w Springen. Swami mówił o praktyce duchowej. Powiedział, kochajcie swoją praktykę duchową, cokolwiek praktykujecie. Ponieważ jak kochacie to co robicie, to przestaje to być obowiązkiem, poświęcacie wtedy temu zajęciu z chęcią czas i jesteście skupieni na tym co robicie. Jeżeli coś kochacie robić, to byście chcieli robić to ciągle. Kochajcie swoją praktykę duchową. Praktyka nie ma być obowiązkiem. I opowiedział historię. Pewien człowiek łowił ryby i tak bardzo był skupiony na tej czynności, że kiedy inny człowiek podszedł do niego i pięć razy pytał go o coś rybak go nie słyszał. Jakiś czas później, człowiek, który pytał rybaka spotkał go w mieście, podszedł do niego i zagaił: Co się stało? Kiedy byłeś nad wodą pytałem Cię o coś pięć razy, a Ty mi nie odpowiedziałeś. Rybak odpowiedział: Byłem skupiony na łowieniu ryb. Swami wtedy powiedział: właśnie tak skupieni powinniście być podczas praktyki duchowej. Nie powinno Was zajmować to, co dookoła się dzieje. Ważna też jest dyscyplina. Nie można mówić: A, dzisiaj jestem zmęczony to nie będę praktykować. Czasem uczniowie pytają Swamiego: Swami, czemu podczas praktyki wieczorem zasypiam? Dlatego, że wieczorem umysł już nie jest świeży, jest zapchany problemami z całego dnia. Każda pora na praktykę jest dobra, lecz najlepsza jest rano. Kiedy budzisz się rano, umysł jest wypoczęty, pusty, bez problemów, które później pojawią się w ciągu dnia.
Aasha i Tomasz

1 komentarz:

  1. JGD!Byłam tam ciałem i duchem. To była podróż mojego życia. Wymagała ode mnie wiele wyrzeczeń. Ale jak by mi ktoś powiedział, że mogę znów jechać to bez namysłu jadę! Zobaczyłam Gugujiego z bliska i w otoczeniu zwykłych rzeczy. A może niezwykłych? Łzy ciekly mi ciurkiem ze szczęścia,że GO widzę i jestem przy Nim. Dostałam zastrzyk energi i upewniłam się, że to co robię jest słuszne i prowadzi mnie do ulepszenia mojego życia i motywuje do działania.Pozdrawiam wszystkich czytających mój komentarz oraz życzę dużo szczęścia i zdrowia! Libra

    OdpowiedzUsuń