sobota, 22 sierpnia 2009

Swami Vishwananda i błogosławieństwo Świętego Jana Rosyjskiego


Latem 2006 będąc ze Swamim Vishwananda w Grecji, prawie codziennie jeździliśmy do różnych kościołów i klasztorów, w których znajdują się relikwie świętych i cudowne ikony. Któregoś ranka Swami zadecydował, że jedziemy "odwiedzić" Świętego Jana Rosyjskiego. Jest on jednym z największych świętych greckich, ale pochodził z Rosji, a większość swojego życia spędził w niewoli na terenie dzisiejszej Turcji. Jego relikwie trafiły do Grecji po jego śmierci. Święty Jan Rosyjski jest sprawcą wielu cudów i uzdrowień, których za łaską Bożą dokonywał zarówno za życia jak i po śmierci.
Nienaruszone święte relikwie Świętego są wystawione w cerkwii na wyspie Euboia w Grecji w szklanym sarkofagu.
Kiedy tam przyjechaliśmy Swami Vishwananda zapalił najpierw kilka świeczek a następnie podszedł do sarkofagu, nachylił się nad nim i ucałował go wielokrotnie, a następnie się modlił. Ja stałem w tym czasie obok Swamiego i podobnie jak On trzymałem swoje dłonie oparte o sarkofag. Zacząłem czuć w dłoniach niesamowite mrowienie i ciepło, jakby przepływ cudownej energii. Stałem tak modląc się i delektując tą cudowną chwilą w obecności dwóch świętych, Swamiego Vishwanandy i Świętego Jana Rosyjskiego.
Później, po wyjściu, powiedziałem Swamiemu o swoich doznaniach i zapytałem o nie. On odpowiedział, że to Boska energia Świętego Jana jest tak silna. Po chwili dodał: "Teraz masz Jego błogasławieństwo."

Więcej informacji (w języku angielskim) o Świętym Janie Rosyjskim można znaleźć na stronie: http://orthodoxwiki.org/John_the_Russian

2 komentarze:

  1. Więcej informacji (w języku angielskim) o Świętym Janie Rosyjskim można znaleźć tutaj:

    chyba link do strony gdzieś umknął :)

    OdpowiedzUsuń